Monitoring Product Placement
Monitoring lokowania produktów prowadzimy od listopada 2012 roku. Badaniem objęte są cztery największe kanały telewizyjne. Od września 2013 roku zostało rozpoczęte monitorowanie dwóch kanałów tematycznych (TVN Style oraz TVN Turbo), dla zobrazowania potencjału kanałów niszowych.
Monitorowane są graficzne ekspozycje marek i produktów, oznaczonych dającym się jednoznacznie rozpoznać logotypem lub inną charakterystyczną dla danej marki/produktu cechą (z wyjątkiem samochodów, gdzie badaniu podlegają wyłącznie takie ekspozycje, w których logotyp jest widoczny). Każda marka jest opisana ze względu na długość ekspozycji, wartość w PLN oraz liczbę ekspozycji. Ponadto dostarczamy przykładowe kreacje oraz opisujemy lokowanie ze względu na sposób pokazania produktu (scenografia, aktor, informacja tekstowa). Badanie przeprowadzone jest przy użyciu systemu Pentagon SponsorTrack.
Badanie obejmuje: programy informacyjne, rozrywkowe, telewizje śniadaniowe oraz seriale. Stacje TV objęte badaniem:
- TVP1,
- TVP2,
- TVN,
- POLSAT,
- TVN Style,
- TVN Turbo.
Pentagon Research zajmuje się nie tylko monitorowaniem rynku product placement i jego komponentów, ale oferuje także inne usługi związane z lokowaniem produktów.
- Badania zmiany świadomości marki – przed i po kampanii reklamowej;
- Wykonywanie raportów poświęconych całemu rynkowi oraz poszczególnym branżom i markom;
- Wykonywanie monitoringów dedykowanych na życzenie klienta;
- Doradztwo w zakresie product placement.
Kontakt w sprawie monitoringu Product Placement:
Tomasz Sieniutycz
tomasz.sieniutycz@pentagon24.pl
+48 690 29 79 79