Badania efektywności działalności sponsoringowej
Pentagon Research prowadzi badania efektywności działalności sponsoringowej zarówno na potrzeby sponsorowanych podmiotów jak i sponsorów. Opracowujemy także analizy efektywności działań sponsoringowych według wytycznych zawartych w dokumencie "Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa", szacując kompleksowo efekty, jakie przynoszą poszczególne działania podejmowane przez tego rodzaju przedsiębiorstwa.
Nasze raporty obejmują przede wszystkim:
- badanie ekspozycji marki w mediach;
- wpływ prowadzonej działalności sponsoringowej na relacje ze środowiskami ważnymi z punktu widzenia spółki;
- odbiór medialny prowadzonej działalności sponsoringowej;
- wzrost rangi marki wynikający z prowadzonej działalności sponsoringowej;
- wpływ działalności sponsoringowej na zyski ze sprzedaży oraz wzrost wartości firmy;
- analizę konkurencji - porównanie efektów sponsoringu z działalnością firm konkurencyjnych.
W badaniach efektywności sponsoringu stosujemy szeroki wachlarz narzędzi, obejmującego przede wszystkim:
- Monitoring ekspozycji marek w mediach – telewizji, internecie, prasie oraz radiu, wraz z oszacowaniem ekwiwalentu reklamowego (AVE).
- Badania ilościowe prowadzone metodami dobranymi pod kątem specyfiki prowadzonej działalności, pozwalające na poznanie sposobu, w jaki działalność sponsoringowa odbierana jest przez przedstawicieli grup docelowych spółek
- Analizy eksperckie oraz współpracę z osobami posiadającymi wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i ewaluacji sponsoringu.
Pentagon Research jest liderem na polskim rynku analiz tego rodzaju, a z naszych usług od wielu lat korzystają największe podmioty sektora publicznego oraz prywatnego a także miasta oraz kluby i ligi sportowe, wielokrotnie podkreślając swoje zadowolenie z wysokiej jakości i rzetelności dostarczanych przez nas analiz.