Wartość sponsoringu sportowego w 2013 roku: 38 mld PLN - duży wzrost
Wartość telewizyjna sponsoringu sportowego w 2013 roku wyniosła nieco ponad 3,8 MLD PLN, co po chwilowym spadku rok wcześniej, jest najlepszym wynikiem w dotychczasowej historii badań sportu w Polsce. Wysoka wartość wynika z faktu, iż w 2013 roku przeprowadzono kilka istotnych zmian na rynku telewizyjnym.
Emisja sygnału cyfrowego i tym samym poszerzenie zasięgu niektórych stacji, wzmocniło je. O niemal połowę wzrosła wartość ekspozycji sportowych w stacjach z grupy Polsat. Dobry wynik zanotowała zwłaszcza ogólnodostępna stacja Polsat Sport News (a w ślad za tym sponsorzy związani głównie z siatkówką). Widać także spory wzrost wartości sponsoringu sportowego grupy TVN, głównie za sprawą nSport, która po fuzji platform z Cyfrą+ zyskała na widowni sportowej.
Zauważalnie wzrosło znaczenie na polskim rynku kanałów Eurosportu, które emitowały przekazy związane z polskimi markami w znacznie większej ilości niż w latach poprzednich. W minionym roku Eurosport transmitował osiągające rokrocznie wysoką widownię Tour de Pologne, także zmagania polskich sportówców zimowych oraz Mistrzostwa Świata w Podnoszeniu Ciężarów (odbywające się w październiku we Wrocławiu). Zwiększenie ilości emisji i co za tym idzie ekspozycji logotypów sponsorów spowodowało spory przypływ wartości dla polskich marek w kanałach Eurosport oraz Eurosport2.
Ranking sponsorów, którzy najwięcej zyskali medialnie na polskim rynku w 2013 roku, otwiera Grupa Lotos, PKN Orlen oraz T-Mobile. Wartą uwagi jest Grupa Azoty (w czołówce rankingu), która po konsolidacji marek, stała się jedną z najmocniej widocznych, zwłaszcza w kontekście skoków narciarskich, siatkówki i żużla. Najbardziej medialne dyscypliny 2013 to piłka nożna (głównie gracze T-Mobile oraz Orange), siatkówka (Orlen, Plus) oraz żużel (Enea).
pobierz raport: Wartość sponsoringu sportowego w 2013 roku