Archiwum

Finał Mundialu w polskiej telewizji był warty 43 mln złotych

Coca-cola - sponsorJak wynika z badania przeprowadzonego przez Pentagon Research, podczas meczu finałowego Niemcy - Argentyna, który w Polsce obejrzało niemal 10,5 mln widzów, wyeksponowano w sposób efektywny 29 marek. Rekordzista - Adidas, był widoczny na wizji przez 1074 sekundy. Wartość czasu tych ekspozycji w kanale TVP1 oszacowano na 4,4 mln złotych. Na kolejnych, pozycjach ex aequo uplasowały się marki CASTROL (2,18 mln zł), VISA (2,14 mln zł), Budweiser (2,12 mln zł), McDonald’s (2,11 mln zł), Fly Emirates (2,08 mln zł).

Także logo FIFA w różnych konfiguracjach, pojawiło się łącznie 117 razy, osiągając wartość 4,8 mln zł. Ekspozycje na bandach stanowiły ponad 89% ,łącznej wartości wygenerowanej w meczu. Dzięki dogrywce marki osiągnęły łącznie o 11 mln zł więcej. Przykładowo, wartość Adidasa uzyskana w dogrywce wyniosła 1,1 mln zł.

Badanie przeprowadzono bezpośrednio po meczu w systemie Pentagon Sponsor Track. Wyceny mediowej dokonano m.in. w oparciu o pomiar długości ekspozycji oraz widownię meczu.

 

  pobierz raport